تدریس زبان قزاقی در دانشگاه آکسفورد

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، دانشگاه آکسفورد قصد دارد برنامه آموزش زبان قزاقستانی را راه اندازی کند. بر این اساس،توافقنامه ای میان این دانشگاه و وزارت علوم و آموزش عالی جمهوی قزاقستان امضا شد. سیاست نوربک، وزیر علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان و روسای برجسته مؤسسات آموزش عالی این کشور از دانشگاه آکسفورد که یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است، بازدید کردند.

تدریس زبان قزاقی در دانشگاه آکسفورد

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، دانشگاه آکسفورد قصد دارد برنامه آموزش زبان قزاقستانی را راه اندازی کند بر این اساس،توافقنامه ای میان این دانشگاه و وزارت علوم و آموزش عالی جمهوی قزاقستان امضا شد.

سیاست نوربک، وزیر علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان و روسای برجسته مؤسسات آموزش عالی این کشور از دانشگاه آکسفورد که یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است،  بازدید کردند. این هیئت با نسخ خطی منحصر به فرد باستانی کتابخانه آکسفورد بودلیان مربوط به قزاقستان آشنا شدند و از آن دیدن نمودند.

در این نشست، وزیر علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان توضیحاتی را در خصوص  دیکشنری قزاقی انگلیسی آکسفورد که به دستور رئیس جمهور این کشور تهیه شده بود، بیان نمود.

در بازدید از این دانشگاه،  به نمایندگان هیئت، نسخه های خطی منحصر به فرد باستانی کتابخانه آکسفورد بودلیان مربوط به قزاقستان اهدا شد ضمناً هیات مذکور از بخشهای مختلف دانشگاه نیز بازدید نمودند.

https://www.inform.kz/ru/kazahskiy-yazik-planiruyut-prepodavat-v-oksfordskom-universitete-385324

کد خبر 18263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =